חגים·יצירה כללית

משלוח מנות מלוח

אני מאוד אוהבת להשקיע במשלוחי מנות. אני אוהבת שיש רעיון מאחורי המשלוח, בין אם זה משהו שנשאר אחרי שכל התוכן נגמר, או רעיון מיוחד אחר.

השנה החלטתי על שני דברים, צנצנות מתוקות שיישארו גם אחרי משלוח המנות ו….

משלוח מנות מלוח!

את הצנצנות קניתי ב"פילבו" ברחוב החלוצים (באיזור לוינסקי) והשקיות הן שקיות שמתאימות לתבנית אינגליש קייק ונמכרות בכל חנות אפיה כמעט.

תקנו, זה עושה פלאים לכל עוגה שארוזה בשקית ניילון כזו עם סרט קטן בקצה… אבל זו שיחה אחרת.

אז הכנו, אני ובעלי היקר, שלושה ממרחים טעימים (כן, טעימים! אני יודעת כי טעמתי… וטעמתי… וטעמתי… ואז טעמתי עוד קצת… )

ממרח פסטו – בזיליקום, אגוזי לוז קלויים, שום, פרמזן ושמן זית

ממרח זיתים – זיתים ירוקים, אגוזי מלך קלויים, שום ושמן זית.

לשני אלה אין לי כמויות מדוייקות כי זה לפי העין והטעם האישי, אבל יש המון מתכונים באינטרנט.

אבל לממרח השלישי יש לי מתכון, המצאה פרטית שלנו!

יש לנו בבית מעין רוטב עגבניות, המכונה "זהב אדום".

"זהב אדום" על שום מה?

זהב על זה שמתחילים עם ה-מ-ו-ן עגבניות ונשארים בסוף עם כמות קטנה של רוטב, יקרה כמו זהב.

אדום על העגבניות.

מיותר לציין שאני מתקמצנת עליו…נכון?

אנחנו משתמשים ברוטב גם למאכלים בשריים וגם לחלביים יוצא מעולה בשניהם.

אז מה עושים?

חוצים עגבניות שרי, מערבבים עם פטרוזיליה קצוצה, שיני שום חתוכות ושמן זית

על סלסלה גדולה של עגבניות שרי (אנחנו הכי אוהבים שרי תמר)

שמים חופן גדול של פטרוזיליה קצוצה

4-5 שיני שום חתוכות

כפית שטוחה של מלח

שמן זית שמגיע לחצי הגובה של שכבת העגבניות.

שמים בתנור לשעה וחצי-שעתיים בחום של 160 מעלות. ומערבבים אחת לחצי שעה.

למשלוחי המנות צירפנו חבילה של קרקרים מלוחים, רעיון של הבן הגדול, ומתבקש ללא כל ספק.

לא היה סיכוי בעולם שאני גם אספיק להכין קרקרים ביתיים ועדיף היה לקנות מאשר לאבד את השפיות.

ממליצה לשמור במקרר עד הזלילה… מחזיק מעמד בערך חודש בלי לעקר צנצנות.

שיהיה חג שמח!

2 תגובות בנושא “משלוח מנות מלוח

אשמח לקרוא את דעתכם!